S trochou zpoždění přinášíme Tománův report z předsezónní přípravy.
Ahojte, konecne trochu cas si sednout a napsat kratky clanek:) Uz jedeme racing camp, takze 6h na vode 15 rozjizdek denne. JE to narocny :-)
A opět Tarifa. Trochu mi do toho rozhodavání letos skákalo slovo Cape Town, ale nakonec jsem udržel rozum na uzdě a přesunul se zpět na Tarifu. Opět brousím místní vodu a připravuju se na následující sezónu.
Na jaro zůstala rutina stejná. Hodně testování. Plachty, prkna, flosny, nastavení, trimy apod. K tomu fitko a pokud počasí dovolilo tak i kolo. Samozřejmě pokud byly podmínky, tak i wave nebo surf. Vše docela v pohodovém rytmu, protože foukalo opravdu každý den a tak nebylo kam pospíchat. Skoro bych měl říct, že bychom potřebovali trochu méně větru, abychom vyladili i velký věci. Zatím to bylo většinou na plachty od 7.7 až dolu a na malý prkna.
Pro letošní závodění jsem zvolil prkna Falcon 138, 111 a 99. Kdo se zajímal i v minulých letech, tak ví, že jsem vždy jako nejmenší bral 89. Letos jsem se ale rozhodl pro změnu. Od té doby, co nezávodíme na větrných místech (vyjma Fuerte), bylo 89L prkno docela risk. Musel na něj opravdu foukat stabilní a silný vítr, který když povolil, tak to nejelo a soupeři mě válcovali. Naproti tomu 99 snese v pohode 7.0 a dokonce i 7.7 plachtu, jde rychleji do skluzu a je velmi rychlá. Jelikož už foukalo i silný levnate, testoval jsem i ježdění ve 40knt a překvapivě jsem to docela dobře ustál. Ba co více v kombinaci s 6.3 plachtou jsem se cítil ve velkém větru výborně a i jízda byla opravdu dobrá. Jediná věc, která je náročná, je v silném větru (přes 40knt) odhalzovat. To opravdu není legrace. Tady je ten rozdíl ve tvaru a výtlaku znát, ale protože 40knt je opravdu hodně, tak ona by to nebyla sranda ani s tou 89.
Ve zbývajících dvou případech se držím vyzkoušeného, což znamená 138 a 111. Tyhle velikosti mi minulý rok seděli a tak neměním. Navíc jsme tyhle dva modely pro letošek trochu pozměnili a tak jsou opět trochu rychlejší. U 138 jinak cutouty, u 111 jinak rozložený výtlak a u obou desek trochu pozměněný rocker. Osobně jsem byl zvědav hlavně na 111, protože ikdyž jsem testoval poslední dvě verze před produkcí, nebyl jsem si úplně jist. Nicměné po měsíci, který byl ve znamení hlavně 111 a 7.7, jsem v klidu. Rychlý, ovladatelný prkno, který snese na jednu stranu slabší vítr a 8.4 stejně tak jako 25knt a 7.0. Stačí jen si pohrát s flosnama a je to.
No a vedle slalomu byl samozřejmě čas na wave a speed. Co se týče vln, tak už nejezdím se třema prknama jako dříve, ale stačí mi jen jedno univerzální. Tím je pro letošek Trifin 81. Dá se na něm hezky odjezdit jak onshore s rozbouranou vodou, tak i side off down the line. Prostě dobrý allrounder, co vydrží i vyšší skočky, crashe a trochu té komprese při špatným landingu.
A nakonec trochu toho speed adrenalinu. Měli jsme už myslím tři pokusy, ale jen jeden stál opravdu za to. Levante 35-45knt (den před tím se nedalo jezdit, protože poryvy dosahovaly 70knt) a ideální timing ve vztahu k přílivu (při přílivu je voda hladčí). Plachta 5.7 s měkkým stěžněm, Falcon speed 51 a 9kg vesta. Pravda nezačalo to úplně dobře, když jsem byl nucen v plný rychlosti projet balicí se vlnu, která mi vytrhla z rukou plachtu a odkopla ji bůh ví kam. Bohužel jsem měl pořád nohy v poutkách a tak jsem se poroučel pěkně za plachtou, což nebylo úplně hezky. Naštěstí jen roztrhlá vesta a poztrácený olovo. Vše jsem si ale vynahradil později. Snad poprvé po těch letech jsem byl ve správnou chvíli na správném místě a zajel svoje osobní maximum 42knt navíc s 10s průmerem 40knt, což asi není úplně špatný na otevřenou vodu. Dále už jsem to ale nepokoušel. Víte, jak to je! Dám si ještě jedno kolo, třeba budu ještě rychlejší a pak už určitě půjdu domů….
Tománo
www.tom-malina.com
|