19.08.2025
Co se týče slalomu, tak jsme vystřídali několik spotů. Jednak jsme jezdili u naší oblíbené duny, což se ale v postupně stalo na slalomu téměř nejezditelné, když jsme na 90 L prknech a 5.5 plachtách všichni s vypětím všech sil sotva otočili halzu. Proto jsme se tak přesunuli do zátoky města Algeciraz a Gibraltaru, kde byl vítr slabší a tak se tam dalo jezdit na plachtách kolem 6.3 m. Akorát včas to také stihla francouzská PWA bandička, takže jsme se na vodě scházeli v hojném počtu, což nikdy neuskodí a vy si tak můžete udělat rozumný úsudek jak na tom jste a co ještě musíte zlepšit.
Moje nejpoužívanější vybavení tak byla pro tyto dny prkna Falcon 90 a Falcon speed 51. Co se týče slalomu, tak to byl opravdu křest ohněm, ale já to oceňuju a mám to rád. Na letošním modelu jsme provedli několik důležitých změn včetně přidání cut outů, takže jsme vytvořili téměř nové prkno, které se ve finále velmi povedlo.
Pravda je, že pro to abyste z něj vymačkali maximum a zkrotili ho, musíte chvíli laborovat s flosnama a vybrat tu správnou, ale určitě to pak stojí za to. Pěkná rychlost, stabilita na vodě, dobré halzy. Toť krátká charakteristika mého nejmenšího letošního prkna.
Druhým nejpoužívanějším prknem byl v těchto dnech speedový speciál o výtlaku 69L. Jakmile se totiž Levante rozfoukalo naplno, ihned jsme vyrazili na náš speedový spot Campo de futbol, kde jsem odjel asi mou vůbec kdy nejnáočnější session tady na Tarifě. Vítr s nárazy přes 50 knotů, voda rozbitá jako na Nechra, když hezky fouká, já na speedovým speciálu, který má rád pouze hladkou vodu, 5.5 přeplachtěná a k tomu 9 kg závaží na zádech. 1500m dlouhý šlák jen pár metrů od pláže a téměř pokaždé smrt v očích, jak to asi tak dopadne. No nakonec to skončilo bez ztráty desítky a k tomu top rychlosti kolem 74km/h.
Teď tu máme pár dní trochu oddych a opět návrat k velkým věcem a fitku, aby kladivo dorazilo opět na konci týdne. Už se nemůžu dočkat!
Tom Malina CZE-109
Foto: Sebastien Bonhomme, Martina Prášilová, Dennis Little