https://www.high-endrolex.com/29

FANATIC   |  F2   |  TABOU   |  GAASTRA   |  MAUI SAILS   |  SIMMER   |  VANDAL   |  GAASTRA KITE   |  UNIFIBER   
imgimgimgimgimgimgimgimgimgimgimgimg
Akce týdne


Aktuálně

Stará se o vás

Pavel Šeba
SKYPE: Skype Me
Email: surfcentrum@fanatic.cz




Všeobecné informace




Počasí a webkamery




 První zkušenosti s novým mastodontem GA JET 18m . . .

Víkendový krásný slunečný počásko signalizovalo, že pošlape termika na Traunsee, což byla jedinečná možnost testnout hned po nafasování matroše pro sezonu 2015 - novýho kite Gaastra JET.

Nový GA JET - modelová řada 2015 - jsou k dispozici ve velikosti 8m, 10.5m, 13.5m a již zmíněný rozměr 18m.

Oproti letošní sezoně je kite kompletně přepracován, se zásadními změnami v podstatě ve všech hlavních parametrech. Hlavním cílem bylo zlepšení LOW ENDu - tedy lepší použitelnosti a vyššímu tahu na spodní hranici větru. Celá výrobní řada se čtyřmi velikostmi nyní pokrývá větrný rozsah od 6 - 28 uzlů - v extrému i silnějším windu. Dalším výrazným zlepšením byla rychlejší točivost kite v kiteloopu a zvětšení rozsahu depoweru. Kromě toho se zvětšil počet jednotlivých segmentů kite na 16-18, což vede k co nejlepší aerodynamice ve vzduchu.

Hlavně rozsah depoweru musím ohodnotit velmi kladně, testovali jsme velikost 18m ve stejných podmínkách: 
- 2 zcela rozdílní rideři, 86kg a 55kg, kde po „zatáhnutí“  i „subtilnější váhy“ odjedou tohoto mastodonta zcela na pohodu.

Při navázání šňůr si bylo jen třeba pohrát se zkrácením zadních řidicích šňůr o nějaký ten centimetr na jiný uzel - pro lepší a rychlejší odezvu kite ve vzduchu. Tah na baru se mi jeví jako „střední“, kdy celou dobu přesně víte kde kite na obloze je a nemusíte se zabývat koukáním nahoru a jen se soustředíte na jízdu.

Dále je letos změněn hlavní ventil na velkém bánu - na typ turbo - pro rychlejší nafukování a snadnější balení vyfouknutého kite, kde uchází vzuch z draka rychleji a vy nemusíte čekat. Ostatní příčné bázy se foukají jednotlivě - jsou zde eliminovány kvůli co nejnižší hmotnosti kite, všechny zbytečnosti navíc (přepouštěcí hadičky, zacvakávací klemy, neoprenová chránítka apod.) Díky snížení hmotnosti kite na minimum (jiná gramáž látky, tenčí lines u kite) se drak udrží ve vzduchu i v opravdu nejnižším windu.

Pokud si chcete užít kiteboarding co nejvíce dní v roce a ne jen čekat na pláži a doufat, že wind přidá na normální  hodnoty i pro klasické kites - rozhodně volte tohoto mastodonta! - a to i pro český poryvový vítr - díky obrovskému rozsahu depoweru . . .

 

Dále jsem měl možnost testnout nový Gaastra raceboard JET 2015 - ve výtlaku 92l. Na jízdu je třeba si trochu zvyknout, je to opravdu něco úplně jiného, než klasické boardy nebo alaia. Neuvěřitelná stoupavost a velmi rychlá jízda i ve slabém windu je opravdu parádní. Board má více možností nastavení poutek - pro jeho maximální výkon. Kdo chce jezdit RACE nebo slalom - je tohle rozhodně ta pravá volba!

 

Lukáš Vlk (Gaastra kiteboarding CZ Team)




© 2011 - 2024 Surfcentrum Všechna práva vyhrazena    ||    WebDesign, e-SHOP & hosting by 1K Design! Reklamní předměty
Reklamní plachty Reklamní propisky, reklamní tužky Zboží pro domov Partneři